Terugblik op de voorjaarsbijeenkomst 2024

Op 24 april vond de jaarlijkse voorjaarsbijeenkomst plaats bij Drotech in Horst die hun hal omgetoverd hadden tot een ontzettend mooie plek om met z'n allen te netwerken. Er waren meer dan 100 aanmeldingen en veel nieuwe introducees die door De Sevewaeg voorzien werden van hapjes en drankjes. 

Veranderingen in het bestuur 

Voor de pauze werd er afscheid genomen van bestuurslid Dennis Oirbans (Eetwinkel in Zaerum) en werden er 2 nieuwe bestuursleden verwelkomd (Tim Alards van Digital Donkey en Robert Peeters van Bear's Factory.

Ook Henk Lucassen (Verhaag Sevenum) heeft besloten om het bestuur te verlaten. De najaarsbijeenkomst wordt de laatste bijeenkomst waar hij voorzitter is. Paul Oomen neemt na de najaarsbijeenkomst het stokje van hem over. 

 

 

 

Bedrijf in 5 minuten 

Jouw bedrijf in 5 minuten is een vast onderdeel van de voor- en najaarsbijeenkomst. Tijdens de voorjaarsbijeenkomst waren er 3 bedrijven die zichzelf op een leuke manier hebben gepresenteerd: 

Wil jij jouw bedrijf ook tijdens één van de bijeenkomsten presenteren in 5 minuten? Neem dan contact met ons op via info@ondernemersclubsevenum.nl.

 

Jos Burgers over superfijne klanten 

Jos Burgers vertelde na de pauze op een inspirerende manier en met veel voorbeelden over het krijgen én houden van superfijne klanten. Hij vertelde dat veel ondernemers altijd reageren met 'druk, druk, druk' als je vraagt hoe het met ze gaat. Terwijl het er niet om gaat of je wel of niet druk bent, maar of je rendement haalt uit wat je doet. Haal je er rendement uit? Dan heb je waarschijnlijk al s uperfijne klanten! 

3 waardevolle take-aways 

 

  • Wie zijn jouw 10 superfijne klanten? 
    Stel je mag 10 klanten kiezen uit jouw huidige klantenkring die altijd zorgen voor meer dan genoeg omzet en winst, wie zouden dat dan zijn? Zet net een stapje extra voor hen. 
  • Koop je op dit moment klanten of verdien je klanten? 
    Klanten die je koopt, kosten sowieso geld. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van advertenties om meer klanten te krijgen. Maar zijn dat ook de fijnste klanten die je kan krijgen of zijn dat de klanten die je hebt verdiend? Die klanten komen via mond-tot-mond reclame bij jou. En vaak via die superfijne klanten, waardoor de kans groot is dat die nieuwe klanten ook superfijn zijn! 

  • Beoordeel de laatste 10 nieuwe klanten 
    Zijn die laatste 10 nieuwe klanten gekocht of verdiend? Welk cijfer geef je ze en blijven ze trouw of gaan ze weg zodra de concurrent hetzelfde verkoopt, maar dan tegen een lagere prijs? Door dit in kaart te brengen, krijg je inzicht in waar jouw focus op zou moeten liggen. 

Tijd om te netwerken

Na de inspirerende en informatieve lezing van Jos Burgers, was er voldoende tijd om met elkaar te netwerken op een leuke, laagdrempelige manier.